E-Ticaret ‘te Satacağımız Ürünleri Nasıl Seçmeliyiz?
E-ticaret, önceki yazılarımızda da bahsettiğimiz gibi sanal olarak herhangi bir ürün ya da hizmetin satılması ya da satın alınmasıdır. Günümüzde artan internet ve teknolojik alet kullanımı ile birlikte dijital reklam bütçelerinin klasik reklam bütçelerine oranla hızla büyümesi ülkemiz adına e-ticaret hacmini oldukça artırmıştır.
TÜBİSAD’ın raporuna göre Türkiye’de 2018 yılında e-ticaret 60 milyar TL gibi bir hacme ulaşmıştır. Bunun içinde aklınıza gelebilecek en küçük ürün olan not defterinden belki hiç tahmin etmeyeceğiniz beyaz eşyalara kadar çok geniş yelpazede ürünler bulunmaktadır.
Büyüyen ve gelişen e-ticaret pazarında yer almak isteyen satıcıların kendi e-ticaret sitelerini kurmak için kolaylıklar sağlayan Webilebi e-ticaret paketini satın alıp satış yapmaya başlayabilirler. Ancak satış yapmadan önce, hatta e-ticaret yolculuğuna çıkmadan önce mutlaka ama mutlaka belirlenmesi gereken bir şey vardır: Mağazanızda ne satacaksınız?
Ne satacağınızla ilgili fikirler aklınızda şekillenmeye başladığı zaman size vereceğimiz bir adet websitesi ve bir adet Google Chrome eklentisini kullanarak satmak istediğiniz ürünlerle ilgili gerçekten talep var mı, talep varsa seviyesi nedir gibi soruların yanı sıra rekabet seviyesini ve reklam verenler arasındaki maksimum tık başı teklifi görebilirsiniz.
Google Tendler sayfasını kullanarak e-ticaret sitenizde satmak istediğiniz ürünü kabaca yazarak (örneğin bluetooth hoparlör) arama hacmini görebilirsiniz. Burada bizim için sunulan Yer, Zaman, Kategori ve Arama Yeri gibi alt kırımlar ise ürünümüzü pazarlayacağımız kitle hakkında çok daha detaylı bilgiye sahip olmamıza yardımcı olacaktır. Arama yaptıktan sonra çıkan sonuç sayfasının alt kısmında ise seçtiğiniz ülkenin en çok hangi şehir ya da eyaletlerinde arama yapıldığı, ilgili konular ve ilgili diğer aramalara dair bilgi bulabilirsiniz.
E-ticaret, önceki yazılarımızda da bahsettiğimiz gibi sanal olarak herhangi bir ürün ya da hizmetin satılması ya da satın alınmasıdır.