6 Google Analytics Metriği – B2B Şirket Web Siteleri
Google Analytics, web sitenize gelen kullanıcıların hareketlerini ölçen ve raporlayan bir Google hizmetidir. Kullanmanız için web siteniz ile entegrasyonunu yapmanız yeterlidir. Sitenizde Google Tag Manager kuruluysa Google Tag Manager üzerinden, sitenizde GTM kurulu değilse manuel olarak entegrasyon kodlarını web sitenize ekleyerek kullanıcılarınızı izlemeye ve raporlamaya başlayabilirsiniz.
B2C (Business-to-Consumer) şirketlerin, yani son kullanıcıya satış yapan şirketler, yanı sıra B2B (Business-to-Business) satış yapan ve hizmet sunan şirketler de web sitelerine son derece önem vermektedirler. Çünkü katıldıkları bir panel ya da etkinlik sonrası adlarını duyan kullanıcıların ilk bakacağı yer web siteleri olmaktadır.
Google Analytics kendi özelinde metrikleri B2C ya da B2B olarak sınıflandırmasa da siz otomatik raporlar oluşturarak istediğiniz metrikleri istediğiniz aralıklarla rapor olarak alabilirsiniz. Bunun için Google Analytics Otomatik Raporlama yazımızı okuyabilirsiniz. Aşağıda sıralayacağımız 10 adet Google Anaytics metriği ile B2B şirket web sitenize gelen kullanıcıların hareketlerini çok daha iyi analiz edebilirsiniz. Her şeyden önce bu metriklerin ne demek olduğunu detaylıca öğrenebilirsiniz.
6 Google Analytics Metriği
Yeni Kullanıcı:
Bu metrik sitenize kaç tane yeni tekil kullanıcının girdiği göstermektedir. Bu metriğe bakarak belirlediğiniz sürede kaç kişiye ulaştığınızı analiz edebilirsiniz.
Geri Gelen Ziyaretçi:
Bu metrik sitenize daha önce girmiş kullanıcılardan kaç tanesinin tekrar sitenize girdiğini göstermektedir. Uzun soluklu bir karar verme süreci olan işletmelerde bu sayının yüksek olması beklenmektedir.
Oturum Başı Sayfa Sayısı:
Sitenize giren birçok kullanıcı ana sayfanız üzerinden sitenize giriş yapar. Eğer açılış sayfası (landing page) formatında bir siteniz yoksa ve ürünleriniz/hizmetleriniz farklı bir sayfada yer alıyorsa ya da iletişim bilgileriniz farklı bir sayfada ise bu metriğin mutlaka en az 2 olmasını beklemelisiniz. Bunun sebebi sitenize gelen ziyaretçiler ortalama en az 2 sayfa görmüş demektir ki bu da anasayfanızdan başka sayfayı ziyaret etmiş anlamına geliyor.
Hemen Ayrılma ve Çıkış Oranı:
Hemen ayrılma oranı, web sitenize gelen kullanıcıların yüzde kaçı web sitenize geldiği sayfa dışında bir sayfa ziyaret etmeden çıkış yapmış bu oranı göstermektedir. Çıkış oranı ise web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların kaç tanesinin bir sayfayı ziyaret ettikten sonra başka sayfaları ziyaret ederek ilk ziyaret ettiği sayfadan çıkış yaptığını göstermektedir. Bu konu ile ilgili detaylı bilgi almak için Google Destek makalesini okuyabilirsiniz: https://bit.ly/1nfxwO3
Teknoloji-Network:
B2B olarak hedeflediğimiz büyük şirketlerin bazılarının kendi network adları olabilmektedir. Bu metriğe bakarak hangi network isimlerinden sitenize giriş yapıldığını görebilirsiniz. İkincil Boyut olarak Şehir seçeneğini ekleyerek hangi network ve bu networkün hangi şehir üzerinden sitenize giriş yaptığını görebilirsiniz.
Çok Kanallı Dönüşüm Hunileri – En İyi Dönüşüm Yolları:
Bu metriği kullanarak, sitenize gelen kullanıcı daha önce tanımladığınız dönüşümü gerçekleştirene kadar hangi sayfaları ziyaret etmiş analiz edebilir ve en fazla dönüşüme giden yol için geliştirmeler yapabilirsiniz.
B2B web sitenizi kurmak için Webilebi e-ticaret paketlerimizden satın alabilirsiniz.